Dopis rodičům 24. září
24. 9. 2013
Milí rodiče,
začal podzim, my za sebou máme první tři týdny školy a spoustu dobře odvedené práce. O našich každodenních aktivitách se dozvídáte z našich stránek, v tomto dopise Vám proto přináším jen ty nejdůležitější organizační informace.
· Pro pohodlnější a příjemnější práci v hodinách matematiky pořiďte dětem stovkové počítadlo, které si budou nechávat v šuplíčku ve škole (podepsané).
· Se začátkem podzimu jsme zahájili každoroční sběr kaštanů a žaludů. Nasbírané plody vysypávejte na určeném místě v suterénu (ukáži dětem) a mně posílejte jen cedulky se jménem dítěte a množstvím nasbíraných plodů (zvlášť kaštany, zvlášť žaludy). Stejně jako vloni probíhá i letos soutěž mezi třídami a získané peníze budou použity na školou adoptovaného Petera Chegeho z Keni.
· V sešitě mají děti vložený letáček s nabídkou kroužku angličtiny pro druháky.
· Stejně jako v loňském roce bych Vás i letos moc prosila o podepsání souhlasu s natáčením Vašich dětí v hodinách čtení pro potřeby projektu „Pomáháme školám k úspěchu“. Děti si jej nesou se všemi podrobnými informacemi domů. Pošlete, prosím, zpět do školy do pátku. Děkuji Vám.
· Příspěvek do třídního fondu mám již od všech dětí, na třídních stránkách najdete vyúčtování dosavadní útraty (zejména díky šanonům na prvouku a dalším deskám a sešitům byla docela vysoká, uvidíme, jak dlouho nám penízky vystačí L). V případě zájmu o podrobnosti, jednotlivé položky apod. dejte, prosím, včas vědět, faktury jsou uložené u paní ředitelky, musela bych je vyhledat a připravit.
· Jak jste si o víkendu všimli, děti letos nemají sebehodnotící plány učení na jednotlivé týdny, ale vždy na 14 dní. Na konci období si „smajlíky“ vyplňujeme spolu ve škole a přes víkend píší doma slovní hodnocení. Prosím Vás při tom o spolupráci, nemá smysl, aby si děti psaly „Dařilo se mi v tělocviku.“ nebo „Musím zlepšit češtinu.“ nebo opisovaly výstupy, které jsem zapsala já. Chtěla bych je postupně dovést k samostatnému zodpovědnému hodnocení své práce a k tomu na začátku (tedy minimálně letos) budou potřebovat Vaši pomoc. Je potřeba, aby si psaly opravdu konkrétní hodnocení, co přesně se jim dařilo, co přesně potřebují zlepšit. Děkuji.
· O výtvarce jsme si na stěnu třídy vyrobili krásný strom, kterému zatím chybí listy. Ty na něj budou přibývat postupně tak, jak budou děti dočítat své knihy (ať už ty ve škole při dílně čtení, nebo ty čtené doma). Jakmile tedy Vaše dítě dočte nějakou knihu, připravte s ním doma o ní krátký zápis, který bude obsahovat:
- název knihy a jméno autora
- o čem hlavně byla (stačí 2 věty)
- komu by ji doporučily (kdo si myslí, že by si ji taky rád přečetl) a z jakého důvodu (stačí 1 věta)
Děti si pak tyto připravené informace ve škole přepíší do svých již vyrobených listů a připevní na strom.
· Ještě jedna informace o čtení. I letos je nezbytně nutné, aby si děti doma nahlas četly. Slouží jim k tomu jednak pracovní listy s úkoly, které dostávají každé pondělí, ale také jejich vlastní knížky, které by měly číst. Je jasné, že to nevyjde každý den, ale alespoň obden je potřeba, aby děti četly. Ve dvoutýdenních plánech mají jako jeden z výstupů přečíst doma za období alespoň 10 stránek své knihy a některé při prvním hodnocení zodpovědně přiznávaly, že se jim to nedařilo. Děti proto dostanou a domů si přinesou malé notýsky, do kterých si budou zapisovat, kolik stránek který den přečetly, a Vy jim to svým podpisem potvrdíte.
· Pokud neprší, chodíme na tělocvik ven – děti potřebují mít ve skříňce boty a převlečení (včetně mikiny a větrovky) na hřiště.
· Poslední dnešní informace je opět prosba – dohlížejte na přípravu školních tašek, dětem velmi často chybí učebnice, sešity, domácí úkoly. V hodinách nám to působí nepříjemné komplikace. Děkuji.
V případě jakýchkoliv nejasností pište nebo volejte.
Katka Vrtišková
Podpis rodičů: _________________________________________