Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dopis rodičům 20. ledna

21. 1. 2014

Milí rodiče,

 

prvních informací v novém roce je poměrně hodně, věnujte jim, prosím, všem pozornost:

 

·         vši – jsou stále mezi námi. Je potřeba dětem vlasy kontrolovat denně. Moje (vyzkoušené) doporučení: každý večer pročesat vlasy hřebínkem „všiváčkem“ na umyvadlem (lepší je ten, co je dlouhý kovový, než ten krátký plastový) – živé vši vyčesáváním vypadají a víte, že je potřeba umýt speciálním šamponem a poté vytahat VŠECHNY hnidy. Jinak se vší prostě nezbavíme. Tuto situaci řeší už i vedení školy – viz. druhý list.

·         podepisování domácích úkolů – asi jsem to zapomněla zdůraznit, ale je nezbytné, abyste dětem podepisovali všechny domácí úkoly. Stvrzujete tím, že je opravdu dělaly doma (ať už jste jim s nimi pomáhali, nebo ne). Dnes měly úkol ve „Víš, co čteš“ podepsaný pouze čtyři děti z celé třídy.

·         opravy v sešitech – pokud děti chybují ve školním sešitě nebo diktátech, je nutné, aby psaly opravu. Vše jsme si ve škole vysvětlili a ukázali. Pokud se jedná o chybu v pravopisu i/y, je potřeba také napsat odůvodnění (např. dítě napíše „křýda“ – v opravě bude správně napsáno „křída“ a k tomu připíše, že „ř je měkká souhláska“). I tyto domácí opravy podepisujte stejně jako úkoly.

·         pozdní příchody – se nám docela rozmnožily a podle informací dětí nejsou způsobené problémy s auty. Prosím Vás, abyste dohlédli na včasné příchody dětí do školy, pokud přijdou do třídy pět minut před začátkem vyučování (začínáme v 7:50), nestihnou se připravit, my nemůžeme začít a zbytečně přicházíme o čas, který na práci potřebujeme.

·         zapomínání pomůcek – se množí stejně, jako pozdní příchody. Začali jsme si zapomínané pomůcky zapisovat zezadu do sešitu s informacemi pro rodiče. Tam můžete sledovat, jak na tom Vaše dítě je. Je potřeba říct, že opakované zapomínání a nenošení pomůcek je postihováno podle školního řádu. Pomozte tedy dětem, které často zapomínají, s večerní přípravou tašky.

·         měsíční plány – děti již nemají plány po dvou týdnech, ale na celý měsíc. O víkendu si je nosí domů, aby se učily hodnotit své pokroky. Mohou si napsat, za co by se pochválily, co se jim v uplynulém týdnu dařilo. A zamyslí se, jak mohou zlepšit to, co jim nejde. Důležité je, aby se hodnotily vzhledem k očíslovaným výstupům, a aby nepsaly „Nejde mi … nebo Jde mi všechno.“ Potřebujeme, aby děti vymýšlely, jakým způsobem mohou to, co jim nejde, vylepšit (např. „Musím se víc ptát, jaké i/y mám napsat.“ nebo „Musím pozorně číst zadání.“). Také nemá smysl psát si, že mi nejde něco, čemu jsme se vůbec nevěnovali nebo co není ve výstupech.

·         rýsování – v druhém díle naší matiky jsme začali s rýsováním. Děti na něj potřebují 30 cm dlouhá pravítka (ta mají zakoupená z třídního fondu ve škole v šuplíčku a nenosí si je domů) a ostře ořezané tužky č. 3. I ty si mohou nechávat ve škole.

·         Víš, co čteš a čítanka – týdenní čtecí úkoly ve „Víš, co čteš“ už nejsou pohádky, ale různé úkoly na pozorné sledování textu. Děti musí postupovat přesně podle zadání. Na druhé straně budou občas mít úkoly ke čtení z čítanky, které teď budou dostávat každý týden. Čítanky ale do školy nosit nemusí.

·         deníčky – jsem dětem minulý týden vybrala, prohlédla a napsala do nich hodnocení jejich práce. Měla jsme velkou radost, protože většina deníčků byla na velmi vysoké úrovni. Co má kdo zlepšit, najde ve svém deníčku.

·         sběr kůry – dopadl nad naše očekávání. Vyhráli jsme! Za 1. místo v celé škole jsme si mohli vybrat odměnu. Na lístečky jsme psali své návrhy a pak z nich tajným hlasováním vybrali tři s největším počtem hlasů. Máme se tedy na co těšit, ale musíme ještě poděkovat Vám všem, kteří jste dětem s tímto nelehkým sběrem vytrvale pomáhali. Ve sběru papíru jsme (zejména díky Vašíkovi a jeho více jak 200 kg) skočili na 4. místě, což je mezi 14 třídami z celé školy také skvělé umístění.

·         kino – nás čeká za odměnu den před vysvědčením. Pojedeme do Modřan vlakem spolu s ostatními třídami 1. stupně. Sejdeme se na nádraží, po návratu děti odvedu. Podrobné informace dodám v pondělí.

·         sobotní setkání rodičů – ozvalo se mi dost rodičů, kteří by se rádi zúčastnili, že se jim navrhovaný termín nehodí. Prosím tedy Vás všechny o vyplnění přiloženého lístku, abychom mohli vybrat termín, který bude vyhovovat co největšímu počtu z Vás.

Katka Vrtišková

Podpis rodičů: _______________________________