Jdi na obsah Jdi na menu
 


9. týden

31. 10. 2013

Pondělí - státní svátek

Úterý + Středa - podzimní prázdniny

Čtvrtek 31. října
Protože volno bylo docela dlouhé, doplnila kalendář paní učitelka. Při tom jsme si připomněli, že se o víkendu měnil čas, a seřídili si hodiny ve třídě, a také že v pondělí byl státní svátek a proč. Nový (krátký) týden pak už uvedla služba jak kalendářem, tak počasím. A protože si Ostružinka chtěl poslechnout, co všechno jsme zažili o prázdninách, sesedli jsme se do kroužku a každý četl jeden ze svých zážitků. Poté mohl udělit slovo až třem kamarádům, kteří se ho ptali na doplňující otázky. Nejpodrobněji zapsaný zážitek měla Valča, dalo nám práci vymyslet k němu ještě další zvídavé otázky. Ještě stále na koberci nám pak paní učitelka řekla, jak bude vypadat dnešek zítřek a pondělí, protože se tyto dny budou lišit od těch tradičních.
Pak už jsme se vrátili do lavic, kde nás čekal třetí letošní diktát. Pro jistotu nám paní učitelka připomněla základní pravidla psaní vět, abychom mysleli na to, že musí začínat velkými písmeny a končit znaménkem podle svého druhu. Ačkoliv to byl diktát po přípravě, úplně skvěle nedopadl. Za domácí úkol mají všichni, kdo nezískali jedničku s hvězdičkou, udělat opravu.
Teprve druhou hodinu jsme měli matiku. Začali jsme cyklotrasami, pamatovali jsme si, že naposledy jsme je dělali na začátku roku. Ale zvládli jsme je výborně. Vojta přišel na metodu "odzadu", takže jsme si pak poradili se všemi úkoly a ještě přišli na více řešení. Pak jsme udělali rychlé trojice a (stejně jako minulý týden) přemýšleli, do kterého koše bude patřit hruška. Našli jsme pro to i dost důkazů a vymysleli další druhy ovoce a zeleniny, které bychom do košíků přidali.
Třetí hodinu jsme věnovali dokončení práce na prvouce z minulého týdne a psaní dopisů pro Verču Koželuhovou. Paní učitelka četla text a my kreslili, co všechno je potřeba zařídit a udělat, abychom se o mládě ježka, které se nestačilo vykrmit, mohli postarat doma. Zjistili jsme při tom, že to není vůbec žádná legrace, a že je možná opravdu lepší svěřit ho do péče odborníkům.
Každý z nás pak napsal dopis pro Verču, který položil na velký plakát. Na ten je všechny nalepíme a pošleme. Doufáme, že tím Verče uděláme radost.
Pak už nás čekalo slíbené dlabání dýní. Kdo ji přinesl, vybral si do dvojice dalšího pomocníka, a pak jsme si vyslechli pokyny k práci. Nejdříve jsme si nakreslili čepici a obličej, pak nám paní učitelka čepičku z vršku odřízla, my vydlabali vnitřek a nakonec jsme vyřezali obličeje. A zase jsme se řízli jen dva a ještě malinko. Jsme čím dál tím zručnější. Zítra se můžeme těšit na rozsvícené lucerny a podzimní slavnosti dušiček a Halloweenu.

Pátek 1. listopadu
Strašidelný den jsme si užili. Ráno jsme se sesedli kolem dlouhého stolu, který nám paní učitelka připravila, a obložili jsme ho dobrotami, které jsme přinesli. Klárka měla i ubrousky, takže jsme měli sušenky a bonbóny na co položit. U tabule jsme se společně vyfotili, abychom měli fotku do dopisu pro Verunku, a pak se jednotlivé masky představili ostatním. Nejvíc asi bylo čarodějnic.
Na chodbě jsme si pak posbírali lístečky, které nás náhodě rozdělili do menších skupinek (a ani jsme moc neremcali, že nejsme s tím, s kým bychom rádi). V nich jsme se posadili před interaktivní tabuli a začali s anglickou písničkou "Go away". Jakmile jsme zaslechli "svůj obrázek", vyskočili jsme. Po krátkém tréninku nám paní učitelka pustila i video, které nás dost bavilo, a my si posílali obrázky dokola, abychom se střídali v jednotlivých slokách. Nakonec jsme si písničku i zkusili zazpívat. Do pracovních listů jsme pak spojovali obrázky z písničky se slovy a zkoušeli je i obtahovat. Jakmile jsme byli hotovi, přišli si pro nás deváťáci a odvedli na strašidelnou stezku po škole. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a v nich absolvovali šest stanovišť. Poznávali jsme listnaté stromy, utíkali před strašidly a sbírali při tom lístečky, lovili kuličky v nechutných směsích, poslouchali anglickou písničku a uspořádávali obrázky podle pořadí, jak je slyšíme, sázeli na obtížnost otázek a pak se je snažili zodpovědět a nakonec jsme se ocitli ve sklepě, kde jsme se dozvěděli, jak to s tím Halloweenem vlastně je, a po složení puzzlí získali pamětní list a bonbóny za odměnu.
Ve třídě nás pak čekala hostina z našeho doneseného občerstvení, snad jsme ji všichni zvládli bez břichabolů. Ve skupinkách, které jsme si vytvořili ráno, jsme se pak pustili do matematického bubákovského počítání. Zjišťovali jsme, kde který bubák bydlí, počítali strašidelné pyramidy, prováděli čarodějnici bludištěm do hradu, platili na tržišti za dýně, vařili lektvary a léčili s nimi bubáčky, luštili spojovačky, hledali pavoukovi cestu k mouše a nakonec vybarvovali netopýra. Za každý splněný úkol jsme získali "obrýlené" sluníčko. Když jsme měli společné úkoly hotové, uklidili jsme si desky, paní učitelka nám rozdala z našich přihrádek další, které neseme domů na ukázku rodičům, a pak přišla odměna (tedy hlavně pro holky a taky pro tance chtivé chlapce) - Skeleton dance, který nás zaujal už vloni.
Nakonec nezbývalo než uklidit třídu (a díky několika pracantům jsme to zvládli skvěle), vybarvit smajlíky a rozloučit se. Na pondělí nesmíme zapomenout svou knihu na natáčení dílny čtení.